kelab rakan masjid: Coffee Talk : Pembuka 2012

Coffee Talk : Pembuka 2012





Pada 11 April 2012 bersamaan 19 Jamadil Awal 1433 H, Exco Hal Ehwal  Agama Islam dan Kerohanian Institut Pendidikan Guru Sultan Mizan dengan kerjasama Jabatan HalEhwal Pelajar dan Jabatan Pendidikan Islam dan Moral telah mengadakan satu program kerohanian yang berbentuk santai iaitu Coffee Talk: Cinta Rasulullah. Program ini adalah terbuka kepada semua guru pelatih insitut ini dan tiada sebarang yuran penyertaan yang dikenakan kepada guru pelatih. Semua pensyarah di insitut ini juga dijemput hadir bersama- sama bagi menyertai program ini. Program ini julung kalinya di adakan. Program ini lebih berbentuk santai kerana diadakan di kafe.
Program ini bermula pada jam 9.15 malam di kafe IPG KSM, iaiatu selepas menunaikan solat Isyak. Program dimulakan dengan persembahan nasyid IPG KSM iaitu kumpulan As We See. Selepas itu, tazkirah pendek dan tayanyan video telah disampaikan oleh Ahmad Syakir bin Makhtarudin selaku Exco Hal Ehwal Agama Islam dan Kerohanian, IPG KSM. Para guru pelatih diberi pendedahan tentang cinta Rasulullah iaitu bagaimana kita sebagai umatnya cinta akan Rasulullah. Selain itu, cabutan bertuah juga diadakan pada akhir program. Sebanyak 10 nombor mendapat hadiah.
Di samping itu juga, AJK program juga telah menyediakan satu borang soal selidik untuk program ini bagi melihat respon para guru pelatih. Hal ini berikutan program ini tidak pernah diadakan di insitut ini. Maka, setiap guru pelatih yang hadir akan diberi borang soal selidik untuk diisi.
Akhirnya, program ini berjaya ditamatkan pada pukul 10.30 malam. Syukur,  programiniberjayamencapaiobjektif yang ditetapkan. Semoga program iniakanmemberiilmu yang bergunabagipara guru pelatih dan mengamalkan dalam hidup mereka seharian. 

kumpulan As Wee See


































Share this post:

Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...